در حالی که ایلان ماسک همچنان با توییتر کار می کند و کاربران را به سمت پرداخت هزینه برای دریافت عملکرد کامل در برنامه سوق می دهد، Threads رقیب توییتر متا بر اساس آخرین آمار استفاده از شخص ثالث ظاهراً از راه اندازی اولیه خود دچار مشکل شده است.
شما بدون شک اعداد را دیده اید. Sensor Tower گزارش داده است که تعداد کاربران فعال روزانه Threads از زمان راهاندازی حدود 70 درصد کاهش یافته است، data.ai گزارش میدهد که دانلود Threads به میزان قابلتوجهی کاهش یافته است و کارشناسان مختلف پیشبینی کردهاند که برنامه خبری بیدرنگ Meta به دنبال رکوردشکنی آن به 100 میلیون عضو، با شکست مواجه شده است.
برخی از آنها مبتنی بر امید هستند و برجستهترین حامیان ماسک به دنبال تقویت اخبار مرگ Threads هستند. و در حالی که هنوز خیلی زود است که واقعا پتانسیل آن را بسنجیم، اما این اعداد نگرانی های موجهی را ایجاد می کنند.
بنابراین آیا آموزش هایپ Threads در حال حاضر به پایان رسیده است، و به این ترتیب، آیا حتی باید به خود زحمت حضور در برنامه را بدهید؟
در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد. اول از همه، Threads هنوز بسیار ابتدایی است، با عملکرد و گزینه های محدود برای ارسال. یکی دیگر از موارد کلیدی، فید «دنبال کردن» خواهد بود، برخلاف جدول زمانی فعلی «صفحه اصلی» که توسط هوش مصنوعی توصیه میشود، که بر اساس تصاویر اخیر از پستهای آدام موسری، رئیس اینستاگرام، خیلی زود منتشر میشود.

همانطور که در این مثال می بینید، به زودی فید “برای شما” و “دنبال کردن” در برنامه وجود خواهد داشت که کمک بزرگی به کاربران می کند تا بتوانند جریانی از محتوا را فقط از نمایه هایی که برای دنبال کردن آنها انتخاب کرده اند، مشابه توییتر دریافت کنند.
نقطه ضعف آن، قرار گرفتن در معرض محدودتر پست است، که میتواند شاهد کاهش آمار مشارکت در هر پست باشد، اما به نظر میرسد این یک گام ضروری است، حداقل تا زمانی که الگوریتم Threads بتواند به درستی با آنچه مردم از برنامه میخواهند هماهنگ شود تا آن را با توییتها برابر کند.
همچنین هیچ برنامه دسکتاپ یا قابلیت تغییر حساب وجود ندارد که باعث می شود ناوبری برای مدیران رسانه های اجتماعی دست و پا گیرتر شود. با توجه به این موضوع، میتوانید تصور کنید که حداقل برخی ترجیح دادهاند فعلاً آن را ترک کنند، که حداقل منجر به کاهش تعداد کاربران میشود. اما من گمان میکنم که وقتی این قابلیتها اضافه شوند، Threads بار دیگر مورد توجه قرار میگیرد.
چرا اینقدر خوش بینانه؟ زیرا 117 میلیون نفر یک پروفایل Threads ایجاد کرده اند که معادل تقریباً نیمی از پایگاه کاربران فعال توییتر است. این نشان دهنده علاقه قابل توجهی به یک پلتفرم رقیب است که کاربردی، آسان برای استفاده است و تجربه ای مشابه با آنچه توییتر انجام می دهد یا زمانی ارائه می دهد.
او را دوست داشته باشید یا نه، رویکرد قطبی الون ماسک بسیاری از کاربران توییتر را بیگانه کرده است، و مقیاس گسترده افرادی که در Threads ثبت نام می کنند، نشان دهنده این موضوع است. و از آنجایی که ایلان به تغییر شکل توییتر در تصویر خود ادامه می دهد، بعید است که این کاربران بار دیگر به این پلتفرم وابسته شوند.
مانند افزایشهای مشابه در ثبتنامها در Mastodon و دیگر برنامههای جایگزین توییتر، مردم چیز دیگری میخواهند، اما تفاوت با Threads این است که افراد بسیار زیادی ثبتنام کردهاند و به جای آن مایلند در آنجا پست بگذارند. ثبت نام های Mastodon در دسامبر سال گذشته به 2.5 میلیون نفر رسید که معادل حدود 2٪ رشدی است که Threads قبلاً دیده است. به این ترتیب، اینها برنامه های چالشی قابل مقایسه نیستند، به همین دلیل است که Threads در حال حاضر در رده خودش قرار دارد، حتی با توجه به این واقعیت که از اینستاگرام به عنوان یک رمپ برای رشد اولیه خود استفاده می کند.
همچنین توجه به علاقه افراد مشهور، روزنامهنگاران و سایر کاربران برجسته، که اگر به پستهای خود در Threads ادامه دهند، مخاطبان خود را با خود همراه میکنند نیز مهم است.
بسیاری از سلبریتی ها از برداشتن چک مارک توییتر آزرده خاطر شدند و به طور خاص مخالفت خود را با ایلان ماسک اعلام کردند.
روزنامهنگاران نیز همواره مورد انتقاد ماسک قرار گرفتهاند، اما روزنامهنگاران نیز نقش کلیدی در داستان رشد توییتر داشتهاند. تعداد کلی کاربران توییتر بسیار کمتر از مثلاً فیس بوک است، اما توییتر همچنان یک پلتفرم مرتبط باقی مانده است، زیرا منبعی کلیدی برای اخبار و اطلاعات فوری است، به ویژه به دلیل محبوبیتش در میان خبرسازان و خبرنگاران.
اما حملات مکرر ماسک به «رسانههای اصلی» باعث شده است که بسیاری به دنبال خروجی دیگری باشند و این نیز میتواند باعث شود که آنها به سمت Threads سوق پیدا کنند، زیرا بسیاری از آنها در حال حاضر بیشتر در آنجا پست میکنند تا اینکه توییت میکنند.
به این موارد، نام تجاری جدید ماسک در توییتر را اضافه کنید، که به جای آن، برنامه به «X» تبدیل میشود، و فرصت برای ایجاد اختلال باقی میماند، و دوباره، تعداد افرادی که علاقهمند به Threads ثبت نام کردهاند، کاملاً نویدبخش پتانسیل آینده آن است.
و همچنین نکته کلیدی دیگری نیز وجود دارد که توسط TechCrunch مشخص شده است:
“Threads در بازارهای نوظهور موبایل، جایی که دانلودها همچنان در حال رشد هستند، در حال گسترش است. ایالات متحده تنها سومین بازار بزرگ آن است. تا 17 جولای، هند و برزیل به ترتیب 60.1 میلیون (32.6٪) و 40.2 میلیون (21.8٪) تعداد نصب بیشتری داشتند. ایالات متحده 27.8 میلیون بار دانلود یا 15.1٪ را ارائه کرد.
اگر Threads در این مناطق مورد توجه قرار گیرد، به پتانسیل آینده آن افزوده خواهد شد، به خصوص وقتی در نظر داشته باشید که توییتر هرگز واقعاً در هیچ یک از این مناطق نفوذ نکرده است.
Thread ها می توانند به برنامه کلیدی در زمان واقعی برای این کاربران تبدیل شوند که به رشد گسترده کمک می کند و کاربران بیشتری را به این پلتفرم می آورد.
بنابراین، در حالی که اعداد جدیدتر نشان میدهند که علاقه در حال کاهش است، قبل از فشار بزرگ بعدی Threads، یا از طریق معرفی ویژگیهای جدید، یا از طریق موج بعدی کاربران توییتر که با تغییرات ماسک در این برنامه کنار گذاشته شدهاند، بیشتر احساس آرامش میکند.
چیزی که استراتژی برندسازی مجدد ماسک را در این زمان بسیار خطرناک می کند، اما ایلان این کار را به روش خودش انجام می دهد، مهم نیست که دیگران چه فکری می کنند.
اساساً، فرصت رقابت با توییتر همچنان باز است و علاقه اولیه به Threads نشان می دهد که می تواند رقابت کند.