Threads در زمان رکورد به 100 میلیون کاربر می رسد

Threads در زمان رکورد به 100 میلیون کاربر می رسد

همانطور که انتظار می رفت، اپلیکیشن Threads جدید متا اکنون به سریع ترین برنامه در حال رشد در تمام دوران تبدیل شده است.

جایگزین مورد انتظار توییتر، که یک روز زودتر از حد انتظار در چهارشنبه هفته گذشته راه اندازی شد، به سرعت به 30 میلیون ثبت نام در عرض 24 ساعت پس از انتشار رسید. سپس تنها چند ساعت بعد به 50 میلیون رسید و در کمتر از دو روز به 70 میلیون رسید.

و اکنون، Threads از مرز 100 میلیون ثبت نام عبور کرده است و آن را به سریع ترین برنامه با 100 میلیون عضو تبدیل کرده است.

نخ ها 100 متر

همانطور که در این نمودار مشاهده می کنید که توسط Quiver Quantative که شماره حساب Threads را در صفحات اینستاگرام ردیابی می کند به اشتراک گذاشته شده است، این برنامه در اوایل صبح دوشنبه از مرز 100 میلیون ثبت نام عبور کرد.

رشد سریع Threads از ChatGPT شکست می‌دهد تا سریع‌ترین عنوان برنامه را به خود اختصاص دهد، با رسیدن برنامه ChatGPT 100 میلیون کاربر در دو ماه اوایل امسال بنابراین با یک حاشیه کاملاً راحت از آن غلبه کرده است – اگرچه از نظر زمینه، وضعیت در حال حاضر با بسیاری از برنامه های دیگر بسیار متفاوت است، از نظر پذیرش گسترده تلفن همراه و دسترسی به داده، در حالی که متا، البته، از آن استفاده می کند. اثرات شبکه اینستاگرام برای تقویت و ثبت نام به سادگی Threads.

همچنین شایان ذکر است که «ثبت‌نام» و «کاربران فعال» دو معیار متفاوت هستند. و در حالی که Threads موفق شده است میلیون‌ها نفر را برای ایجاد یک حساب کاربری وادار کند، ما هنوز هیچ بینشی در مورد میزان مشارکت آنها و مدت زمانی که در برنامه صرف می‌کنند نداریم.

اما حتی رسیدن آنها به آنجا در وهله اول یک گام اول مهم است. و وقتی در نظر بگیرید که توییتر حدود 250 میلیون فعال روزانه دارد، این واقعیت که Threads به سرعت شتاب زیادی را جمع آوری کرده است، پتانسیل خوبی برای آن به عنوان یک برنامه چالشگر دارد.

در صورتی که در واقع همین است.

جالب اینجاست که آدام موسری، رئیس اینستاگرام اشاره کرده است که بحثی که آنها به دنبال تشویق آنها در Threads هستند، با تمرکز توییتر، در اخبار و رویدادهای جاری، کمی متفاوت است.

نخ ها 100 متر

بنابراین، متا به جای خواستگاری با روزنامه نگاران و خبرگزاری ها، همانطور که فیس بوک در گذشته انجام داده است، اکنون به دنبال تغییر تدریجی خود از اخبار و بحث های سیاسی است تا بر تعامل مثبت تر، انسانی و به ظاهر سرگرمی های سبک تر تمرکز کند.

پس چگونه این کار را به معنای الگوریتمی انجام می دهید؟

حل این چالش دشواری خواهد بود، زیرا جذاب‌ترین محتوا، از لحاظ تاریخی، پست‌هایی بوده است که واکنش‌های عاطفی را تحریک می‌کنند، با احساساتی که به احتمال زیاد باعث ایجاد جرقه‌های ویروسی می‌شوند، خشم و شادی هستند. و در حالی که شادی به طور ایده‌آل در آن زمینه به کانون توجه تبدیل می‌شود، خشم غیرقانونی‌تر آسان‌تر است – این حداقل بخشی از دلیلی است که ما شاهد این هستیم که فضای رسانه‌ها تا این حد تفرقه‌انگیز و جناحی شده است، زیرا رسانه‌ها به دنبال جلب توجه و انگیزه بیشتر هستند. با ضربه زدن بر روی این عنصر، ترافیک بیشتری داشته باشید.

اگر می خواهید ویروسی شوید، واکنش شدیدی را برانگیزید. این، از نظر تاریخی، بهترین راه برای ایجاد تعامل در پلتفرم اجتماعی بوده است.

پس چگونه متا با این موضوع مقابله می کند و کاربران Threads را به سمت تعاملات مثبت تر سوق می دهد؟

موسری نقشه راه ارائه نکرده است، اما او گفته است که آنها به دنبال تقویت محتوایی هستند که افراد تمایل بیشتری به اشتراک گذاری آن با دوستان دارند، برخلاف اشتراک گذاری عمومی، در حالی که او همچنین خاطرنشان کرد که این پلتفرمبه این ترتیب اخبار یا سیاست را دلسرد یا پایین نمی آورد.

ما فقط مانند گذشته با آنها محاکمه نخواهیم کرد. اگر صادق باشیم، در اوایل دهه 2010 خیلی سریع به این صنعت در فیس بوک قول دادیم و تکرار آن اشتباه است.

اشاره موسری به رابطه‌ای که متا در گذشته با ناشران اخبار داشته است – دوباره و دوباره تکرار می‌کند – آنها را وادار به ایجاد فالوور در فیس‌بوک، سپس از بین بردن دسترسی آنها، ترغیب آنها به اولویت دادن به ویدیو، سپس حذف اولویت‌های ویدیویی رتبه بندی، ایجاد یک برگه اخبار جداگانه، سپس خاموش کردن آن.

با توجه به مقیاس و گستردگی آن، هر یک از تصمیمات متا در این زمینه می تواند تأثیر زیادی داشته باشد، و به گفته موسری، این شرکت اکنون معتقد است که استفاده از این نفوذ برای اهداف خود اشتباه بوده است، با توجه به تأثیرات منفی گسترده تر که داشته است. در مورد ناشران، درک کسب و کار متا، تجربه کاربری منفی و غیره.

رسوایی کمبریج آنالیتیکا یک نقطه عطف بزرگ در این زمینه بود، با توجه به برجسته کردن تأثیری که فیس بوک می تواند بر پاسخ های مردم داشته باشد، و اینکه چگونه فیس بوک با داده های میلیاردها کاربر، واقعاً پتانسیل تأثیرگذاری بر اقدامات سیاسی را دارد. این امر باعث شد که Zuck and Co این عنصر را جدی‌تر بگیرند، و از آن زمان، Meta به تدریج رویکرد خود را تغییر داد تا حضور سیاست در فیدهای اصلی خود را کاهش دهد و تعامل دوباره با سرگرمی را تنظیم کند.

TikTok همچنین به تغییر دیدگاه متا در اینجا کمک کرده است و نشان می‌دهد که کاربران اکنون تمایل کمتری به شنیدن از دوستان و خانواده دارند و بیشتر علاقه‌مند به استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای کشف هستند. رفتارهای اشتراک‌گذاری اجتماعی تکامل یافته است، تا جایی که بحث‌های دوستان و خانواده بیشتر در گروه‌های چت خصوصی DM اتفاق می‌افتد، در مقایسه با اشتراک‌گذاری کاربران در فید اصلی، که به طور موثر برنامه‌های اجتماعی را به تغذیه‌کننده‌های سرگرمی تبدیل می‌کند و الگوریتم‌های آن‌ها اکنون بیشتر به شما نشان می‌دهند. محتوایی که ممکن است به آن علاقه مند باشید، از منابعی که قبلاً آنها را دنبال نکرده اید.

این تغییر اصلی رویکردی است که موسری در اینجا به آن اشاره می‌کند، اینکه اخبار و سیاست دیگر نیازی به تمرکز ندارد، زیرا متا از آن تعامل به همان شکلی که می‌تواند از برجسته کردن سرگرم‌کننده‌ترین محتوا از سراسر جهان سود نمی‌برد، بهره نمی‌برد. برنامه های آن

پست‌های خبری همچنان مورد توجه قرار می‌گیرند و بخشی از بحث گسترده‌تر باقی خواهند ماند، اما اساساً، متا دیگر نیازی به تمرکز بر این موضوع ندارد – می‌تواند بدون اینکه مردم یکدیگر را با برداشت‌های سیاسی تفرقه‌انگیز تحریک کنند، زندگی کند.

اما باز هم، با توجه به محرک‌های احساسی موجود، کاهش تقویت چنین چیزی دشوار خواهد بود، اگرچه موسری به نظر مطمئن است که متا حداقل راه‌حل‌هایی در اینجا دارد.

صحبت از راه حل ها، موسری همچنین به برخی از پیشرفت های آینده برای برنامه Threads اشاره کرده است که هنوز در مراحل اولیه خود است.

بنابراین، اگر تعجب می کنید:

  • جستجوی بهبود یافته فراتر از گزینه جستجوی اصلی کاربر فعلی در راه است
  • موضوعات دارای هشتگ های فعال خواهند بود، که ممکن است در یک برنامه اجتماعی مدرن با توجه به تطابق الگوریتمی و شناسه متن ضروری باشد یا نباشد. اما به هر حال می آیند
  • بله، یک فید بعدی جداگانه وجود خواهد داشت، بنابراین اگر نمی‌خواهید لازم نیست همه آن توصیه‌ها را بررسی کنید
  • متا هنوز روی عناصر غیرمتمرکز خود کار می کند، که همگام سازی نمودار و قابلیت حمل را ممکن می کند
  • همچنین در حال بررسی یک گزینه بایگانی خودکار است تا نمایه شما را تازه نگه دارد و از ارتباط منفی با پست‌های گذشته و نادرست Threads جلوگیری کند.
  • به نظر می رسد موسری در مورد افزودن DM های درون برنامه ای دلسرد است – من گمان می کنم که اگر این کار را انجام می داد، متا ترجیح می داد آن گزینه را دوباره به مسنجر/واتس اپ/اینستاگرام دایرکت پیوند دهد. متا در تلاش است تا همه ابزارهای پیام رسانی خود را در یک پلتفرم واحد ادغام کند، بنابراین افزودن یک ابزار جداگانه دیگر تا حدودی غیر شهودی به نظر می رسد.

موسری می‌گوید که همه این عناصر در حال توسعه هستند، اما همچنین نشان می‌دهد که توسعه آنها مدتی طول می‌کشد. اما اکنون که Threads سریع‌ترین برنامه در حال رشد در تمام دوران است، می‌توانید شرط ببندید که متا تمرکز کامل خود را بر روی آن گذاشته است، زیرا این برنامه برای ایجاد آن تبلیغات اولیه کار می‌کند.

بنابراین این برای توییتر چه معنایی دارد و توییتر چگونه به ظهور سریع اپلیکیشن جدید پاسخ می‌دهد؟

خوب، جدا از اقدام قانونی در مورد نقض احتمالی IP خود، توئیتر کار زیادی نمی تواند انجام دهد، به جز امیدواری که اثرات شبکه و رویکرد خود برای مخاطبانش جذاب تر باشد.

ایلان ماسک، رئیس توییتر، موضع محکمی در مورد آزادی بیان اتخاذ کرده است و اجازه می دهد انواع بیشتری از بحث ها در برنامه خود وجود داشته باشد، که به نظر می رسد تفاوتی بین این دو باشد، زیرا اینستاگرام به رویکرد گسترده تر متا برای تعدیل محتوا پایبند است. همچنین، اتفاقاً، اطلاعات تأیید صحت را از IG منتقل می کند، که عنصری ارزشمند در تفسیر محتوا در برنامه های آن باقی می ماند.

آیا کاربران رویکرد «آزاد و باز» توییتر را ترجیح می‌دهند، که ظاهراً اخبار و سیاست را به کانون اصلی تبدیل می‌کند، یا هم‌سویی سرگرم‌کننده‌تر Threads، اگر بتواند آن را درست انجام دهد، برنده مسابقه خواهد بود؟

نکته‌ای که باید به آن توجه کنم این است که بسیاری از روزنامه‌نگاران، که ماسک به شدت از آنها انتقاد کرده است، به طور فزاینده‌ای مایلند که در نتیجه حملات او، پست خود را در برنامه خود متوقف کنند. به نظر می‌رسد ایلان فکر می‌کند که بی‌اعتبار کردن «رسانه‌های اصلی» و نویسندگانی که با آن‌ها موافق نیستند، راهی به سوی یک اکوسیستم اطلاعاتی بهتر در حوزه توییتر است – اما او ممکن است ارزشی را که این روزنامه‌نگاران در واقع برای برنامه‌اش آورده‌اند دست کم گرفته باشد. .

اگر آنها بروند، مخاطبان آنها دنبال خواهند شد و این می تواند جرقه یک تغییر عادت بسیار بزرگتر را ایجاد کند.

همچنین شایان ذکر است – Mosseri وضعیت را در رابطه با عدم امکان حذف تئوری برنامه Threads بدون حذف حساب IG خود توضیح داده است:

بنابراین می‌توانید حساب Threads خود را غیرفعال کنید و متا به دنبال جداسازی دو نوع پروفایل در آینده است.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست